High School Amerika!

Amerika!

Hallo allemaal,

Op 19 augustus zal ik naar New York vliegen om daar een midweek toeristje te spelen. Op 22 augustus zal ik door vliegen naar Portland en dan vervolgens zal ik de reis voortzetten naar Lake Oswego, een sub-urb van Portland.
Omdat ik weet dat jullie allemaal nu natuurlijk super nieuwsgierig zijn naar Portland en Lake Oswego hier wat info:
Portland is een grote stad in het noordwesten van de Verenigde Staten, nabij de samenvloeiing van de Willamette en de Columbia River, in de staat Oregon. In 2010 woonden er 583.776 inwoners in Portland, waarmee het de grootste stad van Oregon is en de 29e van de Verenigde Staten. Er wonen naar schatting 2.260.000 mensen in de agglomeratie Portland, waarmee de stad op de 23e plaats staat in de VS.
De stad is gelegen in de klimaatzone van het Westkustzeeklimaat en wordt gekenmerkt door warme, droge zomers en natte maar milde winters. Dat klimaat is ideaal om rozen te kweken; Portland staat dan ook al meer dan een eeuw bekend als de "City of Roses". Er zijn verschillende rozentuinen in de stad, waarvan de International Rose Test Garden veruit de bekendste is. Daarnaast heeft Portland de naam erg veel microbrouwerijen te hebben. Portlanders staan ook bekend om hun voorliefde voor koffie en voor eetkraampjes.
Lake Oswego is een plaats (city) in de Amerikaanse staat Oregon, en valt bestuurlijk gezien onder Clackamas County, Multnomah County en Washington County
Bij de volkstelling in 2000 werd het aantal inwoners vastgesteld op 35.278[1]. In 2006 is het aantal inwoners door het United States Census Bureau geschat op 36.713[2], een stijging van 1435 (4.1%).

De afgelopen tijd heb ik al contact gehad met mijn gastvader, ik heb geen gastmoeder want hij woont voorlopig nog alleen. Hij kwam op mij over als een ongelooflijk chille gozer.
Ik heb ook contact gehad met mijn begeleider, die dit al wat langer deed, en dus mij en Josh (zo heet mijn gastvader) zal helpen de komende tijd.

Ik heb er in iedergeval ongelooflijk veel zin in!
groetjes Ramon.

Reacties

Reacties

Bas

Hi Ramon,
Eindelijk is het zover. Nog een nachtje (niet?) slapen en dan gaat de droom beginnen. Heel veel plezier, gedraag je als een (nette) nederlander en TAKE CARE.
Bas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active