High School Amerika!

Mentale voorbereiding op school!

Hey!

hier ben ik weer met een update vanuit het tot nu toe zonnige Lake Oswego.
Ik zal in ieder geval gaan proberen eens per week een update te geven, maar ik kan niks garanderen.
Nu ik hier al een week ben en morgen mijn school begint dacht ik dat het een goed moment was om nu maar is een update te geven.
Dus wat heb ik afgelopen dagen gedaan:
Op Dinsdag ben ik samen met Amy (lokale contactpersoon/ Josh zijn 2de moeder) Jonas en Isabella wezen hiken bij wat lokale watervallen, het was alleen jammer dat sommige watervallen bijna helemaal waren opgedroogd vanwege het droge weer de laatste tijd. Zijn we daarna naar de mall geweest voor wat shopping, letterlijk in de mall was een schaatsbaan. Dus daar hebben ik wat kleren gekocht en ben ik tot de conclusie gekomen dat kleren veel goedkoper zijn dan hier. Vervolgens zijn we wezen eten bij Red Robin’s (een van de betere hamburgertenten die heel populair is hier) waarbij Josh zich ook bij ons voegden, daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we nog wat Netflix gekeken.

Op woensdag is er niet veel bijzonders gebeurt anders dan dat ik samen met Josh in de avond naar Pieology ben geweest (een pizzarestaurant waar je volledig je eigen pizza in elkaar knutselt) en is Josh naar de kapper geweest wat eigenlijk ook niet heel veel verschilt van de kappers hier.

Op donderdag heeft Amy mij opgehaald samen met Jonas, en zijn we naar mijn school geweest en hebben we mijn vakken uitgekozen, omdat letterlijk alles anders is hier heb ik meteen een aantal leraren ontmoet zodat we wisten welke vakken het beste zouden zijn. Vervolgens heb ik al wat Football coaches ontmoet en was ik meer dan welkom in het football team, maar moest ik wel een medical-check krijgen om mee te mogen doen. Stelde uiteindelijk niks voor, ze wilde gewoon mijn gewicht weten, kijken of mijn ogen goed waren en bijv. hoe lang ik was, dat soort basis dingen. Hoe dan ook, nadat ik naar school geweest was, gingen we weer naar een mall toe, waar ik nieuwe schoentjes heb gehaald. Vervolgens zijn we naar Amy’s huis gegaan waar Josh ook heen kwam en hebben we meatloaf, met aardappelen en broccoli hebben gegeten, tijdens het eten waren er een aantal predikanten komen eten dus dat was ook weer nieuw voor mij. Vervolgens ben ik nog even langs Josh zijn ouders geweest wat ook leuk was om die te ontmoeten.

Vrijdag: ik ben vroeg opgestaan om te skypen met het thuisfront. Jij vroeg opstaan?! Ja ik vroeg opstaan 7 uur wel te verstaan, sterker nog vanaf komende week mag ik nog eerder opstaan omdat de schoolbus om 7uur vertrekt en school zelf om 7:30 begint! Maar goed, dat is komende week pas. Vervolgens ben ik naar de dokter geweest voor de medical check en werd ik door Amy opgehaald om samen met haar vader, een vriendin van haar, Jonas en Isabella naar de Jaarlijkse Oregon State Fare te gaan. Hier was te zien onder andere: Koeien, paarden, schapen, andere boerderij dieren, taartbak tentoonstellingen, taartbak wedstrijden, lego wedstrijden, allerlei andere tentoonstellingen, kermis attracties en veel ongelooflijk veel eten. Zo waren de Small hamburgers ongeveer even groot als anderhalve big tasty, en werd ongeveer alles gefrituurd. dus hadden we op de state fare geluncht en zijn hebben we nog rondgekeken. Voor het avond eten zijn we naar Red Robin’s geweest en zijn we daarna weer naar huis gegaan.

Zaterdag was niks bijzonders behalve het feit dat ik Football schoenen heb gekocht, en nog een redelijk gezonde lunch heb gehad. Haha gezond dat is zeker een hamburger met extra sla hoor ik jullie denken, maar nee, ik had een salade gehaald! Ja, je leest het goed, ik en een salade! Ik had er dan wel extra kip in laten doen, maar het was een salade.

En dan komen we aan bij vandaag, vandaag is simpelweg gezegd gewoon een chilldagje en daar blijft het ook bij. Het is hier trouwens net begonnen met regenen, wat het hier normaal het hele jaar wel doet. Dus daar verandert niks in vergeleken met thuis! Maar goed ik ga me maar mentaal voorbereiden op morgen want vanaf dan begint school!

Ik hou jullie op de hoogte!

Reacties

Reacties

Steffie

Hejj Ramon, leuk om je blogje te lezen, heel veel plezier en succes morgen op je eerste dagje school!!!

Yvonne

Het Ramon, heel veel succes op je eerste schooldag!

Jennifer

Weer n leuk bericht...vooral van die salade ????
Veel succes voor morgen Ramon!

Maartje

Hoi Ramon, leuk om op de hoogte te blijven. Je wordt goed ingeburgerd. Haha. Succes op school!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active