High School Amerika!

Mijn eerste week Amerika!

Hallo allemaal!
Nu ik hier al helemaal gesetteld ben in het zonnige Lake Oswego, waar het trouwens de afgelopen weken niet onder de 25 graden is geweest en een paar 100 kilometer verderop bosbranden zijn, zal ik jullie een kleine update geven van mijn afgelopen week.
Dinsdag, samen met moederlief, vaderlief en zusterlief vertrokken we naar Amsterdam en hebben we daar lekker Arabisch gegeten en zijn we toen in slaap gevallen in ons hotel kamertje.
Woensdag: we mochten lekker vroeg opstaan want ik werd al om 6:15 verwacht op Schiphol, vervolgens gingen we inchecken en afscheid nemen, wat voor sommige moeilijker was dan verwacht, maar ja op Schiphol werd er pas echt gerealiseerd dat dit geweldige kind voor bijna een jaar gemist moest worden! Maar in ieder geval, nadat we door de douane waren geweest en onze gate hadden opgezocht konden we al snel in het vliegtuig stappen. Over de vliegreis zelf kan ik niet veel vertellen anders dat het lang vliegen was en saai was. Eenmaal aangekomen in Newark, gingen we door naar het hotel waar we nog even konden relaxen bij het zwembad en in de lobby om daarna, zodra de Duitsers arriveerden in het hotel samen met hun pizza te eten. Tijdens het diner maakte ik kennis samen met mijn 2 Duitse kamergenoten, omdat ik als enige Nederlandse jongen bij deze groep mee was. Nadat iedereen klaar was vertrok vrijwel iedereen naar zijn kamer omdat iedereen moe was van de hele dag in het vliegtuig zitten te niksen.
Donderdag: Ik mocht de dag vroeg beginnen want een van de 2 kamergenoten had last van jetlag, hij werd wakker om 5uur, wat een feest! Niet dat het mij uitmaakte want ik viel weer in slaap en werd om 7u weer wakker voor het ontbijt. Na het ontbijt vertrokken we naar New York, en werden we door heel New York heen gesleurd, hier een kleine samenvatting:
eerst reden we langs Times Square, hels”s kitchen en nog een paar andere toeristische atracties, vervolgens hadden we vrije tijd op 5th avenue, en gingen we lunch halen wat gingen eten in Central Park, toen door naar China Town, Rock Cafe waar we ons avond eten aten, vervolgens mochten we de Rockafeller Tower op, en daarna vertrokken we weer richting het hotel, waarna iedereen weer in zijn nest kroop omdat iedereen weer moe was.
Vrijdag: iedereen in mijn kamer sliep prima, iedereen werd wakker door de wekker en sommige zelfs helemaal niet. Het ochtend ritueel was hetzelfde als de dag ervoor, en zo vertrokken we weer naar NY. Eerst gingen we naar het 911 memorial, vervolgens bootje varen langs liberty statue, toen gingen we lunchen in Brooklynn en vervolgens hadden we vrije tijd op coney island, waar we in wat achtbanen zijn geweest en op het strand hebben relaxt. Toen dat achter de rug was mochten we weer pizza eten, en gingen we door naar times square waar we ook vrije tijd hadden. Daarna gingen we terug naar het hotel en zaten onze dagen NY er al op.
Zaterdag: ik had geluk en mocht om 3u opstaan, omdat mijn vliegtuig al om 6:30 vertrok. Toen we op het vliegveld aankwamen had ik nog meer geluk, en bleek het dat mijn vlucht overboekt was en dat ik nog geen stoel had. Gelukkig was er een vrijwilleger die een latere vlucht wilde nemen, en ik kon alsnog mee. De reis verliep verder soepel, en nadat ik overstapte in denver was ik een paar uur later in Portland, waar ik met open armen ontvangen werd door Josh (mijn gastvader) en Amy (mijn begeleider daar. Vervolgens gingen we eten bij de Ikea omdat we nog even moesten wachten, de ikea zag er trouwens identiek aan als de ikea in Nederland dus ga niet voor de ikea naar Amerika ;-)
vervolgens ging ik samen met Josh naar Lake Oswego, waar we de buurt even verkende en ik vroeg naar bed ging omdat ik helemaal gesloopt was van alle verschillende tijdzones, het reizen en continu engels praten.
zondag: werd ik laat wakker, dus tot mijn verbazing was ik de dag ervoor echt moe. Ik had het thuisfront ingelicht zodat zij ook wisten dat alles goed met mij ging. Gingen we naar wat winkels, waar ze ondere andere een enorme hoeveelheid geweren hadden, naar wallmart waar ze letterlijk 1000000 verschillenden sportdranken en chipssoorten hebben, en hadden we thuis nog wat spelletjes gedaan.
en dan komen we aan bij vandaag. Omdat Josh moest werken heb ik mijn dag gevuld met een rondje centrum, wat foto’s rondsturen naar thuis en wat thuis lekker chillen, al met al heb ik het tot nu toe prima naar mijn zin hier!

Reacties

Reacties

Sonja Berendes

Leuk verhaal. Ik zeg maar: Een goed begin is het halve werk!

Jennifer

Hey Ramon,

Wat leuk dat je een verslag hebt geschreven. Fijn om te lezen dat je het leuk hebt en het naar je zin hebt. Zie nu al uit naar het volgende verslag. Maar vergeet vooral niet te genieten en te wennen. Alvast heel veel succes 1 september.
xxx

Maartje

Zo leuk geschreven. Je maakt al heel wat mee zo. Veel plezier!

sjan van Erp

Hoi Ramon,erg leuk dat we dit verslag kunnen lezen,fijne voortzetting van je avontuur, geniet ervan!

Bas

Binnenkort ga je amerikaniseren. Ben je dan niet meer "bekaf" maar "mouthoff"? Have fun.

Rene

hoi Ramon ,

Klinkt allemaal als een heel avontuur geniet ervan voor je het weet ben je weer in het kleine Veghel.
Groet de buurman.

Erika van Alebeek

Wat een leuk verslag! Fijn dat je het naar je zin hebt. Fijne tijd nog in the States! Groetjes uit regenachtig Barendrecht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active