High School Amerika!

Eerste weekje school!

Hey!

hier ben ik weer met een wekelijkse update vanuit hamburgerland!
Deze week was mijn eerste week school en 1 ding wat mij meteen opviel was dat alles veel meer zelf ontwikkeling gericht is.
Zo kun je een klas hebben zoals mijn wiskunde klas met fresman (13/14 jarige kindjes) en zitten er tegelijkertijd seniors in de klas (leerlingen van mijn leeftijd).
Ook werken ze niet met een individueel rooster net zoals thuis maar met blauwe en witte dagen. Op blauwe dagen heb je je eerste 4 vakken en op witte dagen je andere 4. Je begint een week altijd met een blauwe dag. Mijn vakken zijn:
Wiskunde, Team sports (te vergelijken met gym in nederland), Foods and Nutrition (simpelweg gewoon koken), Biologie, United States geschiedenis, Senior engels, acting en study hall.

Wat mij ook opviel is dat het huiswerk heel erg verschilt in hoeveelheid. Zo had ik in Nederland altijd bergen huiswerk voor wiskunde en heb ik dat hier in ongeveer 30 minuutjes af. En mogen we hier heel leuk een boek van 250 pagina’s in een week uitlezen voor senior Engels. Maar goed afgezien van dat is alles best wel makkelijk. Bij wiskunde en biologie heb ik alles vrijwel al een keertje behandeld en bij geschiedenis is het interessant omdat ik nu dingen vanuit een Amerikaans opzicht krijg uitgelegd terwijl ik vorig jaar dezelfde dingen vanuit een Nederlands opzicht kreeg uitgelegd. Ook zit ik al in het Football team. Wat inhoud, dat ik elke dag training heb met zondag als uitzondering! Wat tot nu toe best wel zwaar is. Een training houdt in dat we eerst een uur gaan fitnessen want mijn school heeft zijn eigen fitness, vervolgens gaan we naar buiten om te trainen (ligt eraan welke dag het is, op zaterdag en maandag gaan we bijvoorbeeld eerst video kijken). Maar dat veel trainen vind ik ook wel leuk zo houd ik mooi mijn dagen vol. Ik heb ook al wat vrienden gemaakt, binnen het voetbal team en buiten het voetbal team, maar iedereen die ik hier tot nu toe heb ontmoet is echt super aardig!

Dit weekend zit ik samen met Josh, Josh zijn ouders en Josh zijn broer samen met vriendin in een resort waar het gisteren in de buurt zelfs gesneeuwd heeft blijkbaar! Maar daar is nu in ieder geval niks meer van te merken. Morgen ben ik vrij want dan is het Laborday, een feestdag waar bijna geen Amerikaan de bedoeling van weet, want nadat ik Sherlock Holmes op school heb uitgehangen om erachter te komen wat het nou was en vrijwel geen student mij een betekenis kon geven heb ik het opgegeven en heb ik maar geconcludeerd dat een vrije dag gewoon geweldig is, en dat ik daar maar niet te veel vraagtekens bij moet zetten.

Ik zal jullie voor komende week op de hoogte houden als ik weer iets leuks of iets in die richting ga doen!

Groetjes, Ramon

Reacties

Reacties

Emily B

Wow Ramon, erg gaaf om te lezen hoe het daar is. En fijn dat het je zo goed bevalt! Veel plezier nog het komend jaar!

Groetjes Emily

Jennifer

Leuk verslag weer Ramon. Was al zo benieuwd naar je eerste school week. Het werkt dus echt anders dan in Nederland.
Tot je volgende bericht maar weer ????

Marielle vd Ouweland

Hey Ramon, mooi om te lezen dat je zo goed aan t inburgeren bent! Doen ze bij jou op school ook iedere ochtend beginnen met de "the pledge of allegiance to the Flag of the United States of America"?

Sonja

Interessant om meer te weten over de highschool daar!
En wat betreft hamburgerland: Ron vraagt zich af of er soms hamburgerbomen groeien. ...
Fijne week weer!

nathalie

Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt daar je school daar is heel anders dan hier en dat football is wel leuk om te doen zeker en tot de volgende keer

Bas

Dag Ramon,
fijn dat je nu al amerikaans kan denken.
Alles is daar veel groter en zo wordt ook een week al snel veel langer.
Ik mis je verslaglegging in deze "wekelijkse" blog!
Maar: have fun.
GR B

Bas

En nog een vraagje:
Ik hoorde dat je coach iets had te zeggen over jouw accent.
Weet je zeker dat hij het had over "funny accent" en dat hij niet bedoelde "f*cking accent"?
TC B

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active